מלכת ה-FASHION החרדית שכובשת את הידועניות בישראל

רייצ’ל הורביץ, בעלת המותג RACHEL H, מכתיבה את סדר היום הפאשניסטי מחדש

מה שטוב לליטיסיה מלכת ספרד, קייט מדילטון ומשפחות האצולה האירופיות, יכול להתאים בהחלט לכל חובבי הז’אנר ולא רק לנשות המגזר החרדי. בעוד כולם פעורי פה מהשיתופים המלכותיים ברשתות החברתיות, רייצ’ל H מרימה את הכפפה ומנגישה את האופנה הכי שיקית בתפירה עילית, מבירות האופנה האירופאית למדינת ישראל

צילומים: רייצ’ל קלמן מאיירס ואלמוג גבאי

הקוטור מאירופה, הסטייל – רייצ’ל

לפני 16 שנה הקימה רייצ’ל – יחד עם בעלה מוישי הורביץ – את המותג RACHEL H, מתוך שאיפה לתת מענה לנשות הציבור החרדי שנאלצו לרכוש בגדים בחנויות כלליות, ולנסות להתאימם לקוד הלבוש הצנוע באמצעות הארכת שרוולים ומכפלות והסוואת מחשופים, מה שיצר תסכול רב מכיוון שהתוספת – ככל שתיעשה בידי תופרת מקצועית – תיראה תמיד כטלאי ולא כחלק קוהרנטי מהבגד. וכמו בכל דבר בחיים, כשהיא לוקחת על עצמה משהו – היא הולכת עם זה עד הסוף.

היא בוגרת סמינר בית יעקב, בעלת הכשרה מקצועית להוראת מוסיקה; הוא בוגר ישיבה, שלאחר גיוס הוציא תואר בּמִנהל עסקים. בברכת הרבנית בת שבע קנייבסקי ע”ה תכננו בני הזוג הורביץ חנויות מפוארות שמיישרות קו עם מותגי־העל באירופה, ובהמשך לקו היוקרתי שגיבשו לקונספט – כל הבדים, האלמנטים, האקססוריז והתפירה מאירופה, כשרייצ’ל מתכננת בקפידה כל אאוטפיט.

קולקציית הקיץ אלמוג גבאי
קולקציית הקיץ אלמוג גבאי

אני מדמיינת את קייט מדילטון יוצאת עם הילדים

רייצ’ל הקדימה את זמנה בכך שפתחה את רשת האופנה בקונספט משפחתי. מדובר ברשת היחידה למגזר שמספקת הלבשה לנשים ונערות, ילדים וילדות – הכול תחת קורת גג אחת. בעוד רייצ’ל אחראית על הנשים, הנערות והילדות, בעלה מטפח את אופנת הילדים.

“אני מדמיינת את קייט מדילטון יוצאת עם הילדים, וזה מה שאני רוצה להעניק ללקוחות שלי”, משתפת רייצ’ל. “הקולקציות בנויות באופן כזה, שאפשר להרכיב ולערבב בין הפריטים, וכל אימא בונה למעשה קולקציה אישית לילדיה”, מוסיף מוישי

 

מבירת ישראל תצא הבשורה

לפני השקת כל קולקציה, מערכת המחקר והפיתוח של המותג עושה לילות כימים לחקור את כל החדשות והחידושים בתחום הטקסטיל ומרכיבה מחדש מניפות צבעים. אפשר לומר שהם “הפנטון של האופנה”. כל צילום קטלוג מושקע בלוקיישנים ברחבי העולם, עם בימאים וצוות מקצועי, דוגמניות מקצועיות, והכול בהקפדה על כל כללי הצניעות הנדרשים.

“גם לאישה החרדית מגיע לקבל חוויה ויזואלית אוניברסלית מבלי לפגוע בערכיה”, מסבירה רייצ’ל הורביץ כך מיתגה רייצ’ל את עצמה כמכתיבת אופנה, וכל קטלוג חדש שעומד לצאת לאור מהווה אלמנט של סקרנות והפתעה.

קולקציית הקיץ צילום תמונה רייצ'ל קלמן מאיירס
קולקציית הקיץ צילום רייצ’ל קלמן מאיירס

צנוע זה היפה החדש

לא רק נשות המגזר החרדי לובשות RACHEL H. גם ידועניות מהמגזר הכללי, מגישות טלוויזיה, אושיות רשת, חובבות המראה האירופי והקלאסי, וגם נשות המגזר הערבי התאהבו בקולקציות. לדברי רייצ’ל, זה כבר לא עניין של “צנוע או לא” מהאספקט הדתי־אמוני, אלא עניין של יפה, אופנתי ונגיש. ללבוש אירופה בלי להחתים דרכון. צנוע זה היפה החדש – זאת לא מטאפורה, זה לגמרי סגנון אופנה; והטרנד הזה כאן כדי להישאר.

קז’ואל OUT , הקלאסי IN
אז מהו סוד הקסם בקולקציות המתחדשות של רייצ’ל H? זה מתחיל בצבעוניות בלתי שגרתית, המיושמת בבדים איכותיים, טקסטורות והדפסים במגוון מידות, המאפשרות לכל אחת למצוא את הקו שלה.
נוסף על כך, המראה המרושל, הקז’ואל, פינה את מקומו למראה הקלאסי־יוקרתי, בעל חיי המדף הארוכים, שמתכתב עם העדכונים היומיומיים ברשתות החברתיות המלכותיות.
ייתכן שחוסר הוודאות העולמי שעוטף אותנו, מעורר את הרצון להרגיש ביטחון ויזואלי גם כשאנחנו רואים את עצמנו במראה…

את העיצוב הזה שום קורונה לא תעצור
לאחר שהשקיעה לפני שנה בסניף רחב ידיים בבני ברק, הגיעה הקורונה ששינתה סדרי בראשית ואילצה את הרשת בעלת 30 העובדים לחשב מסלול מחדש.
אתר האונליין קיבל בוסט רציני והחל לספק שירות 24/7 לכל חלקי הארץ.
כאישה בעלת אמונה בבורא עולם, ראתה בכך רייצ’ל הזדמנות להגיע לקהלים נוספים בצפון הארץ ובדרומה, במגזר הערבי וכדומה.
הודות לכך היא מזהה ביקוש במוקדי מפתח ומתכוונת לפתוח סניפים חדשים כדי להעניק את חוויית הקנייה שאין לה תחליף.
וכשמדברים על חוויית קנייה, מדובר בריחות של יוקרה באוויר, במוכרות הלבושות כמו דיילות, בעיצוב פנים יוקרתי ובתחושה שהגעת לחו”ל.
למרות הקורונה ובכפוף לנהלים, הצליחה רייצ’ל להשיק קולקציות חדשות שנמכרו במתכונת אונליין, ולשמור על קשר רציף באמצעות הרשתות החברתיות של המותג.

מעגל החיים והזמן על פי רייצ’ל H
החל מבנות סמינר שמתלבשות לדייט ולאחר מכן רוכשות נדוניה; דרך בנות המשפחה שמתהדרות לחתונה; וכלה בשבת, חג ומועד – איך שלא תסתכלו על זה, מעגל החיים והזמן, שצובע תאריכים קולקטיביים ואינדיבידואליים – ימצא מענה אופנתי, עדכני, איכותי וצנוע אצל רייצ’לH .
צנוע זה היפה החדש כבר אמרנו?